2012. szeptember 25., kedd

Megtört a jég?

Az úgy kezdődött, hogy regisztráltam egy cambridge-i takarító ügynökség weboldalára, mint oly sok másik weboldalra is azelőtt. Váratlanul ért, hogy innen választ is kaptam, mégpedig, hogy interjúra készítsem elő a dokumentumaim másolatait, fényképes igazolványt, a referenciáim elérhetőségét. Szerdai napra beszéltük meg a találkozást de nem az Ő irodájukban hanem a mi lakásunkon. Ezt furcsálltam, de nyilván látni szeretnék, hogy aki takarítást fog vállalni az maga is rendezett és tiszta körülmények között él. Előző nap mindent A-Z-ig kitakarítottunk. Mire aznap reggel jött egy sms, hogy sajnos nem lesz jó a megbeszélt időpont, tegyük át holnapra. Ezért egy teljes napig fenn kellett tartani még a pedáns rendet és egy olyan lakás látszatát ahol emberek biztosan nem élnek. Nem volt egyszerű.

De másnap megérkezett a hölgy és 20 perc után távozott azzal, hogy ha leellenőrizték a referenciáimat akkor fognak küldeni címeket és elérhetőségeket. Ezután majd nekem kell az ügyfelekkel időpontot egyeztetnem, személyesen felkeresni őket és felmérni az igényeket majd megállapodni velük a takarítás díjában, szerződést kötni és menedzselni továbbiakban a vállalkozást stb. Szóval önfoglalkoztatóként regisztráltunk, a heti 2,5 GBP-s NI Biztosítás díját kell majd (jelenlegi tudásom szerint) megfizetni és évente a 7500 GBP-s jövedelemhatárig elvileg adómentes a jövedelem. E felett pedig 20% adót kell majd befizetni. Egy nap telt el a találkozó után és megkaptam az elő három címet. Mind hárommal még aznap le is egyeztettem sms-ben, hogy mikor fogok velük találkozni.

Tegnap találkoztam az első hölggyel, Lousia-val. Az új építésű lakópark a lakásunktól 20 perc sétára található és itt egy sorház jellegű emeletes + tetőtér beépítéses, nappali + 4 hálós takaros házikót találtam.
A házat 5 fiatal (25-30 év körüli személy) osztja meg és a közös helyiségek, konyha- fürdő és nappali takarításáról lenne szó. Minden kérdésemet rendszerezve és kinyomtatva vittem, így nem volt gond, hogy valamit elfelejtek megkérdezi. A minimálbérnél magasabb 8 GBP-s órabérben állapodtunk meg. Nem alkudoztak. Nagyon kedvesek voltak és csütörtökre beszéltük meg, hogy kezdhetek. Kaptam kulcsot, így ha ők nem lesznek otthon akkor is bejuthassak a lakásba. Ma pedig este 6 órára megyek, szintén ebbe a lakóparkba egy másik hölgyhöz, vasalni és takarítani. Ez lesz az első alkalom. Kíváncsi vagyok milyen lesz.
Hétfőn egy 30 perces busztávolságra lévő családhoz mennék a szomszédos településre. Ezt már csak 10 GBP-s órabérét vállalnám, mert a napijegy 3,70 GBP lenne. Kíváncsi vagyok, hogy ezt elfogadják-e vagy sokallni fogják vajon?

Felcsillant a remény, hogy ebben a lakóparkban esetleg több munkám is lehetne és beindul valami amire  eddig  csak vártam. Viszont párom is túl van egy állásinterjún és a telefonos interjú után szeretnék ha pénteken Londonban találkozna a négy cégvezetővel. A munka viszont Budapesten lenne. Novembertől kellene kezdenie. Így lehetséges, hogy egy hónap múlva elindulunk haza. Ez persze majd azon múlik, hogyan sikerül a pénteki nap és megegyeznek-e az elvárásaik vagy érkezik-e jobb ajánlat Cambridge-ből, mert Londonban nem szeretnénk élni.

Szombaton párom volt kollégájával és a feleségével egy pubban söröztünk, majd egy indiai étteremben vacsoráztunk. Nagyon jól érzetük magunkat. Most volt az első alkalom, hogy nem éreztem magam kellemetlenül az angol nyelvi nehézségek miatt. Párom kollégája amerikai, felesége német, de anyanyelvi szinten beszél angolul. Legközelebb az olasz étteremben fogunk majd találkozni a folyóparton.

Párom barátja még itt tartózkodik nálunk jelenleg. Holnap hajnalban indul haza. Sajnálom, hogy nem sikerült állást találnia. Angolul, németül, oroszul és japánul is beszél. Felsőfokú vendéglátóipari végzettsége van, de személygépkocsi értékesítőként is bizonyított már. Jó humorú, beszédes, barátságos. Ötven éven felül van, de 10 évet letagadhatna. Most nem tudom mit gondoljak magamban ezek után arról, hogy Angliában van-e negatív diszkrimináció (korra, nemre, nemzetiségre vonatkozóan) vagy sem. Mi a probléma? Túlképzett? Túlkoros? Vagy csak éppen nem volt szerencséje? Hihetetlen számomra, hogy nem érkezett ajánlata...




7 megjegyzés:

  1. olvaslak am... Jo lenne, ha maradnatok Angliaban, de ezt csak az onzosegem mondatja velem. Jo lenne ott talalkozni, nem Pesten:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akarom elkiabálni, de a következő 3 hónapban úgy néz ki maradunk, mert Viktornak ajánlottak egy 3 hónapos szerződést, kedvező feltételekkel. De holnap még lesz egy állásinterjú ami változtathat a jelenlegi felálláson. Most ennek én is örülnék, mert a munkáim száma napról-napra nő és most már ha belevágtam, folytatom. Mikor jöttök? :)

      Törlés
  2. es mi lesz, ha a 3 honap vegere neked tok jo kis ugyfelkorod lesz?

    VálaszTörlés
  3. kérek gyakoribb postokat! Mi ez a 2 hetente egy?? Ezzel akarod kiszurni a szemem?:)

    VálaszTörlés