2012. május 20., vasárnap

2012.03.19.

Hétfőn hajnalban keltünk, a King's Cross vasútállomásról indultunk ismét Cambridge-be. Az oda-vissza útra szóló jegy 65 GBP volt kettőnknek.

Felújították az állomást és a napokban lett ez a része megnyitva.

Amikor a Cambridge-i vasútállomásra értünk ott napijegyet vásároltunk a helyi buszközlekedésre mert így a leggazdaságosabb. Ez 3,5 GBP/fő volt. A Science Park-ig mentünk, ott az aláírt mukaszerződést leadta a párom, majd a megbeszéltek szerint az ingatlanügynökség mutatott be 6 lehetséges bérelhető lakást a környéken.

A Science Park környéke nagyon szép. Néhány fotó.

Az első lakás nagyon rossz állapotban volt. Csöbörből-vödörbe gondoltuk, reménykedve a második jobb lesz.

A második sokkal drágább volt, de bútorozott. A bútorok lepukkantak, a lakás igénytelen. A bérleti díja: 800 GBP/hó, plusz rezsi, cuncil tax (a helyi önkormányzat által kivetett éves adó, ami lehet 900-3500 GBP között évente), internet, tv.

Azután elmentunk Histonba. A falu nagyon szép, tényleg egy kis csoda, ennek nagyon megörültünk.

Busszal 4 perc távolságra Cambridge, és mondták, hogy az általunk megnézett lakás 6 perc sétára van a buszmegállótól. A lakás szinte új, modern, kis kert és szerszámoskamra tartozik hozzá és még az ára is meglepően olcsó 695 GBP/hó.

Mivel ide az ügynökség autóval hozott minket, jeleztük, hogy a délutánunkat azzal fogjuk tölteni, hogy a helyi tömegközlekedés adta lehetőségeket feltérképezzük, mivel a városban kell dolgoznunk és oda alkalmanként még ügyelni is be kell menni, akár éjjel is. Fontos számunkra, hogy tömegközlekedéssel megközelíthető legyen.

Sajnos rá kellett döbbennünk, hogy a kis kerti ösvényeken megközelíthető ház amit nekünk ajánlottak, a valóságban 20-25 perc gyalogútra van a legközelebbi buszmegállótól és a busz reggeltől-késő estig jár, de éjszakai járat nincs, ahogy hétvégi járat sincs. Szóval ezt bármilyen vonzó is volt, nem fogadhattuk el.

A hat lehetőség közül amit megnéztünk még egy alkalmas lett volna arra, hogy hosszútávon is berendezkedjünk ott. Busszal, kerékpárral és akár gyalog is megközelíthető távolságban volt a Science Parktól. A lakás nem tetszett nekünk annyira, de elfogadhatónak ítéltük meg. Itt a fő probléma az volt, hogy laktak benne és kiköltözést április 12 előtt nemtudják megoldani. Nekünk a héten költözni kell és 17 éjjelt kellene valahol eltöltenünk ahhoz, hogy ezt a lakást igénybevehessük. közben dolgozni is kellene páromnak ami azt jelenti, hogy pihenésre alkalmas helyen kell tartózkodnunk ebben a 17 napban is.

Mivel megoldás nélkül maradtunk és az idő sürgetett, bementünk a cambridge-i könyvtárba és ott olyan kedves volt a hölgy, hogy egy óra internetet ingyenesen biztosított számunkra. Este 6 óráig a könyvtárban böngésztük a lakásbérlési lehetőségeket, azután elindultunk Londonba. Fél 9-re értünk "haza". Hulla fáradtak voltunk. Legalább 15-20 km-el a lábunkban, egész napos kutatás után kicsit csalódottan, de reménykedve, hogy megtaláljuk végül a jó megoldást, böngésztük még este fél 12-ig az internetet.