2012. május 20., vasárnap

2012.05.08.

Szombattól- keddig nálunk volt Öcsém. Szombaton érkezett Budapestről az esti géppel, így mire Cambridge-be ért éjfél lett. Megpróbáltunk kimenni a buszmegállóba ahol leszáll de korábban szállt le egy buszmegállóval így kénytelen volt a gps segítségével egyedül megtalálni a házat ahol lakunk. Nem okozott szerencsére nehézséget számára.

Vasárnap reggeli után a Sience Parkban párom munkahelyét és annak parkos környezetét néztük meg. Utána Cambridge központjába sétáltunk be. Itt hosszú séta és felületes városnézés következett.

Néhány College megtekintése kívülről, séta a Cam folyó partján, kacsaetetéssel, lefotóztuk a tücskös órát és bementünk egy-két üzletbe.

Azután egy motorosboltot próbáltunk keresni de sajnos az éppen zárva volt. Délutánra járt, vásásroltunk némi élelmiszert, hazamentünk és megettük. Rövid pihenő után visszasétáltunk a Cam folyó partjára még a kacsákhoz és a parkban lévő mozgó vidámpark attrakcióit néztük meg. Nem ültünk fel egyik körhintára sem de lentről is elég látványos volt némelyik.

Hétfőn reggel nyolc órai indulással terveztük a Londonban a városnézést.

Sajnos az elindulás nem volt jól időzítve mert a vasútállomásra 9.05 perckor indult az első busz, így hiába lett volna vonat korábban is egy órát sajnos a buszmegállóban szobroztunk. Bosszankodtunk, hogy aludhattunk volna még egy órával tovább. De a vasútállomásról már ment minden gördülékenyen.

Mivel munkaszüneti nap, ezért a hétvégi és munkaszünetre járó kedvezményes jegyet vettük igénybe. Ez oda-vissza Cambridge- London King's Cross állomás és a londoni tömegközlekedés (1-6 zónaára) szóló napi travelcarddal együtt két személynek akciósan 44 GBP. Ez most rendkívül kedvezményes (50%) ár és nagyon örültünk is ennek. 50 perc után bent voltunk a King's Cross-on. Onnan a metróval a Hyde Parkig meg sem álltunk. Egy-két mókust kézből etettünk de sajnos eleredt az eső és visszatértünk a metróba. Átmentünk a Piccaddily Circusra és megnéztük a Trocadero-t és China Town-t. Elsétáltunk egy Mc Donaldsig, ahol ettünk egy-egy menüt. Aki kiszolgált minket magyar volt és nagyon kedvesen felajánlotta, hogy kérhetünk magyarul is. Onnan buszra szálltunk, mert úgy gondoltuk így többet látunk a felszínen. Elmentünk a Trafalgar Square-ig és onnan kisétáltunk a Temze partjára.Itt a London Eye-t néztük meg,

a Millenium Bridge-en átsétáltunk és sétáltunk és sétáltunk a Temze partján fel egészen a Tower Bridge-ig. Közben ott is volt látnivaló Sakespeare színháza és a Tate Modernnél lepihentünk egy kicsit, de a Tower Bridge volt ahol már nem nagyon bírtuk tovább a gyaloglást.

Felszálltunk egy buszra ami átvitt minket a Tower hídon és csak egy röpke pillantást vetettünk a Tower of Londonra, haladtunk Aldgate felé. Ott az emeletes busz felső szintjéről néztük csak meg az Uborkát (Mary Axe) de nem szálltunk már le. A Liverpool Street volt a végállomása a busznak. Itt felszálltunk a metróra és mentünk volna egyenesen a King's Crossig, de pont az a három metróvolnal le volt zárva ami nekünk jó lett volna. Így egy negyedikkel mentünk és Holborn-i átszállással oldottuk meg az utat a King's Crossig. Sajnos néhány perccel korábban kellett volna érkeznünk, mert a következő vonat csak egy óra múlva indult. Még próbálkoztunk azt az egy órácskát hasznosan tölteni és sétálni, de a lábaink felmondták a szolgálatot és fél órát a King's Crosson ücsörögtün végül. Jól esett hazafelé az 50 perc pihenés a vonaton, de utána egy gyors átszállás után a buszról ismét le kellett szállnunk és 20 percet még sétáltunk a házig. 9 óra után értünk haza és hullák voltunk... Hiába, egy nap nem elég Londonra.

Kedden reggel sajnos páromnak munkába kellett mennie. Reggeli után elkísértük a Sience Parkba, majd ott felültünk a 99-es buszra és a Graftonig mentünk. Sétáltunk Cambridge városközpontig, megnéztük a kínálatot helyi csokoládékból, cukorkákból. Egy rövid pihenőt tartottunk a Cam folyó partján, kacsaetetéssel és utána hazáig buszoztunk. Ez szendvics és egy kávé után sajnos eljött az idő, hogy elinduljunk a vasútállomás felé ami a reptérig viszi majd. Öcsém gyorsan megvette a jegyet és egy villámgyors elköszönés után azonnal a vonaton is volt, ami két perc múlva indult is.
Most mikor írom ezt a bejegyzést körülbelül már felszáll a gépe és 3 óra múlva lesz körülbelül Budapesten már a lakásán. Sajnos holnap már dolgozni fog, így biztos nagyon fáradt lesz, de remélem, hogy jól érezte magát és, hogy nemsoká újra meglátogat majd minket. Nagyon gyorsan eltelt ez a két nap.