2012. május 20., vasárnap

2012.05.11.


Kedden páromnak át kellett vennie az ügyeletet bizonytalan időra kollégájától. Ez azt jelenti, hogy egy órán belül számítógép mellett kell ülnie és problémát megoldania munkaidőn kívül, tekintet nélkül hétvégére, munkaszüneti napra vagy akár éjjelre. Szerdán késő estig dolgozott itthon és intézett telefonos hibabejeltés után problémát. De tegnap, azaz csütörtökön éjszaka több alkalommal 11 órakor és hajnali 1-kor is volt probléma. Ezért péntekre már nagyon elfáradtunk. 

Reggeli után elkisértem dolgozni, megetettem a kacsákat és a ludakat, azután elmentem az Albury könyvtárba. Tegnap fedeztem fel, hogy ez sokkal közelebb van gyalogosan lakóhelyünkhöz mint a Chestertoni könyvtár. A kis könyvtárakra jellemzően mindkettő napi 3-3 órát tart nyitva. Így tegnap sajnos pont rossz időpontban mentem és zárva találtam. Ma már okosabb voltam és a teljes heti nyitvatartást felírtam. Pénteken 9-17 óráig egész napos nyitva tartás van, így elsétáltam már délelőtt. Nem látszott kívülről, hogy mennyi számítógép áll rendelkezésére az internetezőknek, de most, hogy beléptem láttam, hogy van elég. Zömmel idős emberek ücsörögtek a számítógépeknél, de volt néhány szabad gép. Végigfutott hirtelen az agyamon, hogy itt legalább nyugalom lesz, nem úgy mint a központi könyvtárban, ahol például legutóbb egy leszbikus fiatal pár csókolózott velem szemközt az asztalnál. Nem mintha előítéleteim lennének, de ez kizárt, hogy itt előfordulhat. Gyorsan megirtam olyan leveleket amikkel adós voltam már régóta. 

Látom, hogy tőlem néhány lépére egy idős bácsihoz (70 év feletti), odamegy egy néni. Beszédbe elegyednek. A néni mutogat néhány prospektust a bácsinak, gondolom programokat ahová majd esetleg elkísérhetné Őt. Gondolom semmi izgalmas: nyugdijasklub, séta, csónakázás vagy múzeum esetleg kirándulás lehetett. A bácsi már fogja a fejét, de a néni kitartó és próbál kedvet csinálni a kitűnő és persze szórakoztató programokhoz. Mire a bácsi gyorsan lezárja a beszélgetést azzal, hogy Neki nem barátra, hanem BARÁTNŐRE lenne szüksége.Néni felháborodva áll fel mellőle és szitkozódva megy kifelé a könyvtárból. „ Mit képzelsz, vén bolond, amúgy is legalább 10 év a korkülönbség közöttünk.”Könyvtáros hölgy rám nézett és mosolyogtunk egyet a mókás beszélgetés hallatán.De amikor a mérges néni kiviharzott a könyvtárból bácsi haverja azonnal lehuppant arra a székre ahol egy perce még a néni ült. 
„Hello Harry, hogy vagy ma? Mi újság?” - kérdezte tőle. Onnan kezdve jól elbeszélgettek. Harry úgy látszik a rámenősségével csak le akarta rázni a nénit, hogy a barátjával beszélgethessen. Néni azóta biztosan hazament és felhívta már az összes barátnőjét, hogy milyen szörnyű dolog történt vele a könyvtárban. Molesztálták. Ilyesmi 30 éve nem történt vele. 

Gyorsan letelt az egy óra internetezési lehetőségem. A könyvtár melletti élelmiszerüzletben gyümölcsöt és tejszínt vettem. Hazajöttem és egy gyümölcsrizst készítettem. Gondoltam finomabb lesz mint máskor mert Magyarországról kapott vaniliáscukor és őrült fahéj is került bele. 


Kíváncsi leszek, hogy az első hétvégi ügyelet mit takar és vajon eltudunk-e jutni az internetszolgáltatóig, aki már 6 hete nemtudja biztosítani számunkra az internethozzáférést. Mi már visszatérő reklamálók vagyunk. 
Az a legbosszantóbb a dologban, hogy előre fizettünk és nem kaptunk érte semmit, csak küldték az ígérteket tartalmazó leveleket naponta. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése